انواع عکاسی مقاله پنجم
نوشته شده توسط : آتلیه کودک

21) عکاسی کاندید (بدون برنامه‎ریزی قبلی)
در عکاسی کاندید (Candid یا بدون برنامه‎ریزی قبلی یا صریح) حالات طبیعی سوژه‎ها را در بکرترین و ناگهانی‎ترین زمان‎ها ثبت می‎شود.
ما اغلب اوقات از این تصاویر به عنوان خالص‎ترین شیوه نمایش احساس و شخصیت یاد می‎کنیم برخلاف یک تصویر طبیعی که در آن سوژه ژست آگاهانه‎ای می‎گیرد.  عکاسی کاندیدا راهی عالی برای ثبت تصاویری طبیعی و جالب است که بدون حواس‎پرتی سوژه به آن محتوا و موضوع می‎بخشد.عکاسی کودک آتلیه کودک

22) عکاسی فمتو

تا حالا فکر کرده‎اید نور در حین جابجایی چطور به نظر می‎رسد؟ با یک سبک جدید و باحال عکاسی به اسم عکاسی فمتو، دانشمندان حال قادر هستند ویدئویی با سرعت بالا در یک تریلیون قاب در ثانیه بگیرند. به قدری سرعت آن بالا است که به ما اجازه می‎دهد گروهی از فوتون‎‌ها را مشاهده کنیم که از بین یک جسم عبور می‎کنند. به عبارت دیگر، همان‎طور که دوربین‎های سرعت بالا قادر به آهسته‎سازی حرکت یک گلوله، نشان دادن مکانیک و فرآیندهای برخورد آن در زمان اصابت به یک سیب یا هندوانه بودند، حال با استفاده از جادوی عکاسی، ما می‎توانیم سرعت نور را آهسته کرده و شکوه آن را نمایان سازیم.
23) عکاسی رنگ
رنگ توجه انسان را به خود جلب می‎کند. یک رنگ روشن که موضوع یک عکس را برجسته می‎سازد فورا توجه بیننده را سوی خود جذب می‎کند. عکاسی رنگ شاخه‎ای از عکاسی است که از رسانه قادر به تولید رنگ‎ها استفاده می‎کند. در مقابل، عکاسی سیاه و سفید تنها یک کانال رنگی را ثبت می‎کند و از رسانه‎ای استفاده می‎کند که تنها قادر به نشان دادن رنگ خاکستری است.
24) عکاسی Budoir
عکاسی Budoir یک نوع جذاب از عکاسی است که به خصوص به عنوان یک هدیه روز عروسی از سوی داماد به عروس مشهور است. عکاسی Budoir شیوه عکاسی است که در آن عکس‎هایی رومانتیک، صمیمانه از سوژه‎هایش گرفته می‎شود و هدف اصلی آن برای لذت شخصی سوژه و شریکان احساسی آن‎ها است.
25) عکاسی سبک زندگی
عکاسی سبک زندگی یکی از صادق‎ترین اشکال ثبت یک لحظه است، یک حس فارغ از توجه را می‎توان در هر تصویر به جریان انداخت. به عبارتی عکاسی از جهان به عنوان تنها ناظر روابط کوچک بین افراد و جهان اطراف آن‎ها. عکاسی سبک زندگی از یک سو بین عکاسی مستند و از سوی دیگر بین عکاسی پرتره قرار می‎گیرد.
26) عکاسی دکوراسیون داخلی
با افزایش تعداد وب‎سایت‎ها و وبلاگ‎های دکوراسیون خالی، سطح تقاضا برای عکاسی دکوراسیون داخلی افزایش یافته است. مهارت عکاسی از یک اتاق، خواه اتاق یک خانه یا محیط کاری، چیزی است که توسط افراد حرفه‎ای باید انجام شود که در کار طراحی دکوراسیون داخلی یا عکاسی معماری تخصص دارند. اکثر افراد هرگز به سوژه ساختن یک اتاق برای عکاسی فکر نمی‎کنند.





:: برچسب‌ها: عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: